Легендата слави 70-ти роденден

Unimog веќе 70 години е синоним  за возило кое не ги познава границите. Додека другите само сакаат да ги преминат пречките, Unimog  веќе преминал од другата страна. Првото издание беше мало по мерка и по моторот, кој имаше само 25 КС. Денес тој е поголем, посилен и совршен.

Од крајот на Втората светска војна, повеќето производствени погони во Германија беа тешко оштетени, а останатите беа уништени и испратени во Франција, Обединетото Кралство или Советскиот Сојуз. Одделот за развој и производство на авиони Дајмлер-Бенз практично беше напуштен после војната. Вредниот и совесен шеф на нејзиниот инженерски тим за развој, Алберт Фридрих, не можеше и не сакаше да се помири со судбината на поразените, па во согласност со околностите, во декември 1945 година го започнал развојот на универзалното земјоделско возило.

Неговиот концепт е базиран на погон на сите тркала, диференцијал со само-заклучување, високо растојание од земја, одземање на моќност за предната и задната машина, платформа со ниска оптовареност, кабина на возачот и совозачот, малa и релативно голема брзина на вистинскиот пат до 50 км / ч).

Се разбира, во тоа време на Mercedes-Benz му беше забрането да произведува теренски возила, иако проектот Unimog беше завршен во 1942 година, а производството и беше доверено на фабрика во берлинското предградие Мариенфелд.

Со големиот ентузијазам на Фридрих, необичната новина во октомври 1946 година, веќе беше подготвена за тестирање од страна на инженерот Ханс Забел, еден од членовите на развојниот тим, а производот беше именуван во Unimog како кратенка од UNIversal-MOtor-Gerät (универзален мотор). Во пролетта 1947 година, сопствениците на поранешната воена фабрика Werkzeugmaschinenfabrik Boehringer “сонуваа” дека концептот на универзално возило има иднина и наскоро го презедоа целиот тим на Unimog, дел од производната линија и сите права за продажба.

Во есента таа година, еден мал дизел мотор беше купен од Mercedes, чиј развој беше завршен – OM 636 со 25 КС, а ентузијастичките браќа на Boehringer веднаш го купија материјалот  за првата серија од 100 возила. Дека беа предвидливи менаџери, ќе се потврди на саемот за трговија и земјоделство во Франкфурт наредната година, каде Унимог беше еден од сензациите и веднаш доби 150 безбедносни нарачки.

На крајот на 1948 година започна сериско производство. Продажбата беше подобрена од очекуваното, што беше дополнителен мотив за Daimler-Benz да се интересира за осуетениот проект. Во есента 1950 година започнаа преговорите за преземањето од Boehringer, а од 3 јуни 1951 година, во личниот документ на Унимог  беше запишано  “ново место на раѓање” – Gaggenau. Во мај 1953 година,  тркалезниот знак со главата на бикот, беше заменет со ѕвездата на Mercedes.

Останатото е предмет на нова приказна, се до 2 август 2002 година, кога во фабриката во Гаггенау по 320.000 примероци излезе последниот Унимог. Три недели подоцна, на 26 август, во најголемата фабрика за камиони во Mercededs (и една од најголемите од овој вид во светот), во близина на Ворт, Unimog е создаден во ново издание. Таму се произведува и денес.

Во текот на изминатите седум децении, тој е неприкосновен симбол за универзален камион – поминува таму каде што тешко може да се пробијат и тенковите, може да прикачи речиси 4.000 различни машини – од тревни косилки до влечна опрема за железнички вагони! Нема место на планетата до кај што не пристигнал, бидејќи се продава во повеќе од 170 земји.