Кој е одговорен за осигурување на товарите во камионите?

Експерт за осигурување на товарот при транспорт дава совети во ексклузивно интервју за Timocom

Според здружението на германските осигурувачи (GDV), 70 отсто од камионите на германските патишта не се правилно или се недоволно обезбедени. А притоа, законска обврска е правилното обезбедување на превозот според Регулативата за сообраќајот на патиштата (StVO) и Трговски законик (HGB). Но, кој е на крајот одговорен за тоа: Превозникот, возачот или отпремникот? И што е најважно при обезбедување на товарот? Вредни совети нуди Алфред Лампен, експерт, тренер и автор за обезбедување на товари во логистичката индустрија.

Што е обезбедување на товари?
Најважно е товарот да остане во возилото, никој да не е биде повреден и товарот да не се оштети.

Секоја петта несреќа во товарниот сообраќај е “сообраќајна несреќа поради изгубен товар” според GDV. Притоа секоја година на германските патишта се случуваат околу 1.600 сериозни несреќи и трошоци во стотици милиони. Што може да се направи против недоволното обезбедување на товарот?

Испраќачот овде има одлучувачка функција. Да претпоставиме дека возачот доаѓа на местото за товарење и има несоодветно возило, возилото е оштетено или нема ремени за врзување. Сепак, стоката е натоварена и пристигнува оштетена кај приемачот. Клиентот се жали дека тоа е лошо за бизнисот и, секако, не е во интерес на испраќачот. Станува катастрофално ако е загрозен човечки живот. На пример, со необезбедени хартиени ролни. Една ролна тежи неколку тони. Во случај на сопирање во итен случај, ролната или која било друга стока може да излезе од контрола поради центрифугалната сила. Стоката или ќе испадне на улица или ќе се катапултирана напред. Последиците се катастрофални.

Требаше да има упатство од страна на испраќач, во кое се наведува дека ви се потребни, на пример, анти-лизгачки патосници и ремени за да се обезбеди товарот на одреден начин. Ова треба да биде гарантирано однапред од страна на превозникот или налогоземачот, инаку тој нема да го добие налогот.

Има ли такви упатства? И ако е така, кој го проверува нивното почитување?
Многу од испраќачите или клиентите кои се од индустријата и трговијата не ги препознаат целосно нивните одговорности, бидејќи ги немаат потребни информации. Други пакги применуваат безмалку перфектно: Хемиската индустрија е многу строга. Постојат многу прецизни спецификации кои треба да се обработат пред да може да замине камионот.

Каде можам да ги добијам информациите за правилното обезбедување на товарот?

Преку професионалната асоцијација за транспортна економија Постлогистички телекомуникации ( BG сообраќај ) или преку федерацијата за транспорт на скоти, логистика и депонирање (BGL) e.V. може да се добијат соодветни брошури. Можете исто така да добиете информации и од транспортните и логистичките здруженија.

Возачот треба да разбере дека пред сè најпрвин тој е изложен на ризик, бидејќи товарот е директно зад него. При целосно сопирање товарот лета напред. Тогаш возачот е првиот што ќе настрада. Но, се разбира, во следниот чекор, исто така, ги загрозува другите ако необезбедениот товар падне на патот или на други возила или биде исфрлен. Ако ова му стане јасно на возачот, тој ќе стави поголем акцент на правилно обезбедување на товарот. На пр. секогаш да се обезбеди празен простор од предната страна. Овие информации треба да се предаваат на курсевите за обука.

Во интервјуто со комесарот за хаварии беше кажано дека транспортните штети се исто така и резултат на грешки во пакувањето. Дали има некои примери на неправилно пакување кое предизвикуват проблеми со обезбедувањето на товарот?
На пример, стоки што се прикачени на палети, но не ја пополнуваат палетата. Ако картонските кутии се премногу лабаво обвиткани со фолија за амбалажа. Или ако само палетите, но не и пакетите кои се наоѓаат на нив, се блиску едни до други, тогаш при ненадејно кочење целиот товар почнува да се поместува. Пластичните канистри може да се деформираат на тој начин што затворањето се одбива од притисокот и течноста, на пр. истекува опасната течност т.е опасна материја.

Има ли нешто како 5 основни правила за обезбедувањето на товарот, што треба да се почитуваат?

  1. Предната празнина треба да биде блокирана од страна на потпорен ѕид или јамка и палети – и со зголемување на триењето со анти-лизгачки патосници.
  2. Ако имам утовар што може да падне, на пр. ролни хартија кои стојат, тогаш морам да инсталирам осигурачи против превртување. Овде можам да спречам поместување со држачи и специјални уреди за врзување.
  3. За товари кои не можам да ги заврзам, како на пример пијалоци во тетрапак, ми треба стабилно возило, со сертификат за конструктивна стабилност. Ако тоа го немам, мора да го одбијам товарот.
  4. Товарната површина треба да биде исчистена. Ова е илустрирано со примерот на товари во вид на гранулати: Вреќата се оштетува, гранулатите испаѓаат и следниот товар се товари врз нив. Тогаш целиот товар е речиси како на топчести лежишта. Тоа значи: Морам редовно да заметам таму.
  5. Друга работа е комуникацијата помеѓу налогодавачот и налогоземачот: Ако превозникот знае што треба од безбедносните средства да носи со него, тој исто така ќе може да се прилагоди на тоа. Ова првенствено може да биде наложено од страна на налогодавачот.